Golden Tulip

Case

Achtergrond Flavours Loyalty Program
In opdracht van Golden Tulip Worldwide marketing ontwikkelde Leads to Loyals de complete infrastructuur voor het wereldwijde loyaliteitsprogramma Flavours. Gasten kunnen zich zowel aanmelden in één van de (220) deelnemende hotels van Golden Tulip, Tulip Inn of Royal Tulip als online op www.fl avours-benefi ts.com. Elke gast die lid wordt van Flavours kan punten sparen over zijn verblijven. Het doel van het programma is het vergroten van het concurrentie voordeel en het verhogen van hotel revenue door meer ‘repeat business’ en meer ‘new business’.

Contact

+31 (0)20 547 35 10

of ga naar het

contactformulier

Achtergrond Ambassador Club Loyalty Program
Naast het Flavours programma ontwikkelde Leads to Loyals ook een compleet nieuw platform
voor de Ambassador Club. Dit programma is gericht op bookers, oftewel de ambassadeurs van
Golden Tulip. Klanten (zoals bv. secretaresses) die kamers boeken voor anderen kunnen, door
zich bij Golden Tulip aan te melden voor de Ambassador Club via www.ambassadorclub.com,
zelf ook punten sparen over kamers die zij boeken voor anderen (zoals account managers,
directieleden etc.).
Two distinct programs one common platform
Hoewel beide programma’s ieder hun eigen doelstellingen, leden, functionaliteiten en volledige
internationale website hebben heeft Leads to Loyals beide programma’s ondergebracht in één
centrale marketing database waardoor de Golden Tulip marketeers in staat werden gesteld om
beide programma’s te monitoren, bedienen en optimaliseren via één webbased portal.

Rol Leads to Loyals

 Ontwikkeling van twee (multilingual) loyalty websites en webshops
 Ontwikkeling en beheer van één centrale database
 Integratie van Hotel front end in de bestaande portal d.m.v. SOAP koppelingen
 Booking Tool incl. interface met het centrale boekingsysteem van Golden Tulip (XML bridge)
 Volledige webbased CRM applicatie voor het hoofdkantoor
 Uitgebreide webbased rapportage & analyse mogelijkheden
 Geïntegreerd communicatie/campagne management platform incl. 75 verschillende en volledig geautomatiseerde
      online en offline multilingual communicatie momenten (in 7 verschillende talen)
 Clearing house, (virtuele bank) waarin alle transacties van beide programma’s worden vastgelegd (debet en credit)
       inclusief volledige financiële kwartaalrapportage voor het Golden Tulip hoofdkantoor
 Uitgebreid Content Management Systeem waarmee Golden Tulip zelf haar websites kan beheren
 Volledig internationaal fulfillment